LCS / MMSC: Στην τελική ευθεία το US Navy με τις LM και RENK για επίλυση του προβλήματος στην πρόωση

Απρίλιος 8, 2021


Στην τελική ευθεία για την επίλυση του προβλήματος με το σύστημα πρόωσης των Πλοίων Παρακτίων Επιχειρήσεων (LCS: Littoral Combat Ships), τύπου “Freedom”, φαίνεται πως εισέρχεται το αμερικα…



Στην τελική ευθεία για την επίλυση του προβλήματος με το σύστημα πρόωσης των Πλοίων Παρακτίων Επιχειρήσεων (LCS: Littoral Combat Ships), τύπου “Freedom”, φαίνεται πως εισέρχεται το αμερικανικό Ναυτικό (US Navy), σύμφωνα με τον επικεφαλής Ναυτικών Επιχειρήσεων (Chief of Naval Operations), ναύαρχο Μάικ Γκίλντεϊ.

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που αφορά και το ελληνικό πρόγραμμα φρεγατών, εν αναμονή της απάντησης της κυβέρνησης των ΗΠΑ στην ελληνική LOR (Letter of Rerquest), κατά δήλωση “μη δεσμευτική“, καθώς εκτός απροόπτου, η αμερικανική πρόταση θα στηρίζεται στα πλοία του τύπου, τα οποία ναυπηγούνται –σε μη ικανοποιητική διαμόρφωση οπλισμού– για λογαριασμό του σαουδαραβικού Ναυτικού.

Ωστόσο, αξίζει να τονιστεί ότι σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η διαμόρφωση για την οποία θα συζητούσε το Πολεμικό Ναυτικό, περιλαμβάνει άλλον συνδυασμό στο συγκρότημα ισχύος του πλοίου, ο οποίος δεν θα περιλάμβανε αεροστρόβιλο, περιορίζοντας την ταχύτητα του πλοίου στην -πάλι αξιοπρεπέστατη- ταχύτητα των 30-32 ναυτικών κόμβων.

 

Το πρόβλημα που οδήγησε στην αναστολή των παραδόσεων των πλοίων του τύπου στο US Navy, αφορά ένα σοβαρό σχεδιαστικό σφάλμα, το οποίο δημιουργεί προβλήματα στους τέσσερις κινητήρες του σκάφους να ενεργοποιήσουν επιτυχώς τον υδροπροωθητή που εξασφαλίζει τη δυνατότητα του πλοίου να κινείται με εντυπωσιακές ταχύτητες που ανέρχονται στους 40 κόμβους.

Ο ναύαρχος Γκίλντεϊ, μιλώντας σε στρατιωτικούς συντάκτες, αποκάλεσε το πρόβλημα με τον επιτυχή συνδυασμό των συμβατικών κινητήρων με τον αεροστρόβιλο, ως “κομβική μηχανολογική πρόκληση” για το USN, καθώς η περιορισμένη διαθεσιμότητα των πλοίων του τύπου περιορίζει τη δυνατότητα σχεδιασμού των αποστολών.

Όπως ανέφερε, τον τρέχοντα μήνα θα ξεκινήσουν δοκιμές εν όρμω, ευελπιστώντας να ξεκινήσει αμέσως μετά η εγκατάσταση του ανασχεδιασμένου συγκροτήματος ισχύος του πλοίου. “Χρειαζόμαστε τα LCS να είναι αξιόπιστα και βιώσιμα (reliable and sustainable) στη θάλασσα, είπε χαρακτηριστικά.

Η οριστική διόρθωση του προβλήματος ανατέθηκε στην κατασκευάστρια Lockheed Martin, η οποία αναζήτησε τη συνδρομή της γερμανικής RENK AG. Σε συνεργασία με το αμερικανικό Ναυτικό που θα κάνει την τελική πιστοποίηση, εργάζονται για τη λύση. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του έγκυρου Defense News, η εγκατάσταση της λύσης σε κάθε LCS μπορεί να απαιτήσει αρκετούς μήνες.

Το αμερικανικό Ναυτικό έχει συμβασιοποιήσει την παραλαβή 35 συνολικά LCS. Το πρώτο πλοίο του τύπου εισήλθε σε υπηρεσία το 2008. Τα προβλήματα οδήγησε σε σοβαρό προβληματισμό στο Κογκρέσο, με Αμερικανούς νομοθέτες να εξετάζουν ακόμα και το ενδεχόμενο διακοπής της χρηματοδότησης του προγράμματος. Τα πλοία ναυπηγεί η Fincantieri Marinette Marine στο Ουινσκόνσιν.

Τον Ιανουάριο, το US Navy αποφάσισε την απόσυρση των τεσσάρων πρώτων “πειραματικών” LCS, καθώς κρίθηκαν ανεπαρκή για πολεμική εμπλοκή απέναντι σε αντιπάλους με προηγμένο τεχνολογικά στόλο. Το στοίχημα για το USN, είναι “τα LCS να εξελιχθούν σε αξιόπιστα και φονικά πλοία”, που να μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμα στη μάχη, συμπλήρωσε ο ναύαρχος Γκίλντεϊ, επισημαίνοντας τις επιμέρους ικανότητες των πλοίων του τύπου σε διάφορες αποστολές.

Το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε περισσότερα...

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.