ΕΚΑΒ: Νέα και προηγμένα ιπτάμενα μέσα δωρέα του “Ιδρύματος Στ. Νιάρχου”

14 Ιανουαρίου, 2021


Στις 20 Ιανουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο τελικός έλεγχος των δύο νέων ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, τα οποία αγοράστηκαν με δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». Τον ερχόμενο μήνα, θα γίνει το ίδιο…



Στις 20 Ιανουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο τελικός έλεγχος των δύο νέων ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, τα οποία αγοράστηκαν με δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». Τον ερχόμενο μήνα, θα γίνει το ίδιο και με τα δύο νέα αεροπλάνα, που προέρχονται από την ίδια δωρεά, συνολικού ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ. Με αυτό το στόλο, το ΕΚΑΒ θα αποκτήσει δικά του εναέρια μέσα, για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια.

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΛΑΡΗ
ΠΗΓΗ: cyclades24

Για τον τελικό έλεγχο των νέων ελικοπτέρων αναμένεται να ταξιδέψουν στην Ιταλία στελέχη του ΕΚΑΒ αλλά και της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο έλεγχος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και πολύωρη πτήση, προκείμενου να ελεγχθούν λεπτομερώς όλα τα συστήματα και οι λειτουργίες του κάθε ελικοπτέρου. Ήδη, πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν μεταβεί στην Ιταλία και έχουν εκπαιδευτεί στο χειρισμό των νέων ελικοπτέρων και θα κληθούν με τη σειρά τους να εκπαιδεύσουν και τους υπόλοιπους συναδέλφους τους.

Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, τα δύο ελικόπτερα θα παραδοθούν στο ΕΚΑΒ τον ερχόμενο Μάρτιο, αλλά θα χρειαστούν περίπου 6 μήνες ωσότου αρχίσουν τις αεροδιακομιδές ασθενών. Αυτό γιατί θα πρέπει να ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των χειριστών αλλά και να αναθεωρηθούν οι κανονισμοί πτήσης με βάση τις προδιαγραφές των ελικοπτέρων και τα χαρακτηριστικά των κατά τόπους ελικοδρομίων. Για το σκοπό αυτό, τα νέα ελικόπτερα θα πετάξουν δοκιμαστικά σε κάθε ελικοδρόμιο της χώρας. Ο σχεδιασμός προβλέπει το ένα ελικόπτερο να εγκατασταθεί στη βάση αεροδιακομιδών της Ελευσίνας και το άλλο σε αυτή της Σύρου.

ΟΙ FERRARI ΤΩΝ ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ

Τα Α109 Trekker θεωρούνται ιδανικά ελικόπτερα για αεροδιακομιδές ασθενών, αφού πετούν μέρα και νύχτα, διαθέτουν ιατρικώς διαμορφωμένη καμπίνα, ενώ οι ταχύτητες που μπορούν να αναπτύξουν (μέγιστη ταχύτητα 281 χιλιόμετρα την ώρα) τα καθιστούν μέσα άμεσης ανταπόκρισης σε έκτακτη ανάγκη. Με αυτά τα δεδομένα, στελέχη του ΕΚΑΒ εκτιμούν ότι οι νησιωτικές αποστολές αεροδιακομιδών θα μπορούν να ολοκληρώνονται σε πολύ λιγότερο χρόνο, σε σύγκριση με τα σημερινά εναέρια μέσα.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

Στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μάρτιου η μικτή αποστολή Πολεμικής Αεροπορίας και ΕΚΑΒ θα βρεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες για την παραλαβή των νέων αεροπλάνων. Πρόκειται για δύο Beechcraft King Air 350 με δυνατότητα ταυτόχρονης διακομιδής δύο ασθενών σε πλήρως ιατρικώς διαμορφωμένη καμπίνα και με μεγάλη πόρτα εισόδου, ώστε να υπάρχει άνετη πρόσβαση ακόμη και για κάψουλες αρνητικής πίεσης (όπως αυτές με τις οποίες μεταφέρονται σήμερα οι ασθενείς με Covid -19) – ή θερμοκοιτίδες που είναι απαραίτητες για τις αεροδιακομιδές νεογνών.

Με τα δύο ελικόπτερα και τα δύο αεροπλάνα εκτιμάται ότι θα μειωθεί πολύ σημαντικά η χρήση των ελικοπτέρων και αεροπλάνων της Πολεμικής Αεροπορίας και των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού, που σήμερα εξυπηρετούν την μεγάλη πλειονότητα των αεροδιακομιδών. Οι περίπου 1800 αποστολές αεροδιακομιδής που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο χρησιμοποιούν κυρίως μεταγωγικά αεροσκάφη C130 και C27, ελικόπτερα Super Puma και Chinook (της αεροπορίας Στρατού), ενώ τα δύο παλιά ελικόπτερα Α109 του ΕΚΑΒ μένουν καθηλωμένα τουλάχιστον από το 2015, λόγω παλαιότητας και έλλειψης συντήρησης.

Τα A109 είχαν αγοραστεί το 1999 και ήταν συνολικά πέντε. Όμως, τα τρία από αυτά συνετρίβησαν μέσα σε διάστημα δύο ετών (τον Ιανουάριο του 2001, τον Ιούνιο του 2002 και τον Φεβρουάριο του 2003), με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους συνολικά 14 άνθρωποι. Την εποχή εκείνη, ιδιωτική εταιρεία είχε αναλάβει το έργο των αεροδιακομιδών, το οποίο μετά τα τρία δυστυχήματα ανατέθηκε στην Πολεμική Αεροπορία.

Το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε περισσότερα...

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.